Saltar ao contido principal
Xornal

Unha investigación da USC contribúe á mellora das prácticas plurilingües nos centros educativos de Galicia

A tese presentada por David González Gándara e dirixida por Ignacio Palacios salienta a importancia do traballo na aula como factor que contextualiza unha lingua estranxeira

Actualizada: 20-06-2019 14:11
Comparte esta noticia en Facebook Comparte esta noticia en Del.icio.us Comparte esta noticia en Meneame Comparte esta noticia en Google Bookmarks Comparte esta noticia en Yahoo

David González Gándara, na defensa da súa tese de doutoramento en Filoloxía

A investigación de doutoramento que vén de presentar na Facultade de Filoloxía o licenciado ourensán en Ciencias da Educación David González Gándara baixo o título ‘Análise do discurso na aula CLIL. Os efectos das dimensións das tarefas na produción oral na L2’ antóllase como un documento de traballo acaído para contribuír á mellora das prácticas plurilingües nos centros educativos de Galicia.

 

A tese presentada por González Gándara logo de completar o Máster en Lingüística Inglesa Aplicada, é o resultado dun traballo dirixida polo profesor Ignacio Miguel Palacios Martínez e enfocada ao estudo do ensino bilingüe na educación primaria en Galicia. Daquela, esta investigación describe un estudo de caso dunha aula de primeiro e segundo de educación primaria na que o alumnado recibía as áreas de ciencias naturais e plástica en lingua inglesa.

 

Para a elaboración da tese de doutoramento, González Gándara realizou gravacións durante o desenvolvemento de tarefas comunicativas nas clases bilingües. As transcricións destas gravacións foron analizadas nun método mixto, cualitativo e cuantitativo.

 

O obxecto deste exhaustivo estudo, comenta González Gándaras é o de achegar un documento ou ferramenta de axuda para contribuír á mellora das prácticas plurilingües nos centros educativos galegos. Así, a partir dos resultados obtidos ofrécense orientacións pedagóxicas para que tanto o alumnado como o profesorado utilice a lingua estranxeira nunha maior medida tanto en seccións bilingües como en centros plurilingües.

 

As conclusións extraídas tras a análise dos resultados indican que as tarefas da aula que propician o uso da lingua estranxeira por parte do profesorado e o alumnado son aquelas que aportan maior soporte contextual e implican máis ó alumnado na xeración de input e ouput. A presencia de auxiliares de conversa na aula tamén resultou ser positiva para unha maior produción da lingua estranxeira.

 

Tribunal de tese e cualificación

O tribunal encargado de avaliar esta tese de doutoramento estivo presidido pola profesora da USC Teresa Fanego, á que acompañaron como membros do xurado os profesores Andrés Canga Alonso, da Universidade de La Rioja, e Marian Amengual, da Universidade das Illes Balears. O tribunal acordou por unanimidade conceder a cualificación de sobresaínte cum laude a esta investigación de doutoramento.